Friday, June 17, 2011

Diem qua pereo / دفتر ضلال


"و قیل من راق"
قرآن، س75،آیه 28

“Diem qua pereo!”
به فا *
                                                   - و احترام علی رستمیان



شفای زخم من آنجاست
که باغ می‌سوزد
میان خاکستر    و             درخت و شکوفه    وَ   سوخته
دشتهای زنانه‌ی نور
زیبای روشن
چرا که امید  بی‌نواست         تهی و آلوده

تا بگریزد          دوان‌دوان
آن‌که خاموش آمده، با گلوی عزا         

پس                 بیامرز
      اندام کشیده
برنمی‌خیزد              بر جمجمه‌ی تندخو
بیامرز وُ       رهایم کن
از آبگینه‌ی خون              طلسم رگ
و هر دیگری          سیاهِ رگ
به دشت کلافه‌ی نور
به مرگ گشوده

که تاریکی          نمیرد             نمیرد
              هرگز          هرگز
آنجا که درخت می‌سوزد
شفای زخم من

* و آوای دشت که می‌خواند : در رگهای بلور، من که مهربانم، تا نیارامی، نجاتی‌ست... تکه‌های تن‌اش - به تو می‌بخشم... من       که     مهرم
تو می‌ایستی و از بازوی شعله، کشیده می‌شوی به "بیزاری‌ش" با دستی ملعون.



امیر حکیمی
دفتر ضلال 
17 ژوئن 2011

No comments: